tirsdag 25. november 2014

Liberté Egalité Fraternité (picktorama)



(Lang)helgen i Paris med mamma var fantastisk: Jeg Elsker <3 Paris! (Oooog jeg elsker Eiffeltårnet i rosa solnedgang ;) )
Vi brukte mesteparten av tiden på å gå rundt, spise og drikke - litt sånn bistro til bistro; helt perfekt (ok, så har jeg spist nok til at jeg antageligvis har et kalorioverskudd som burde ta meg frem til jul, men men...).

Mamma og jeg har vært der ganske mange ganger nå, og jeg bodde jo faktisk i Paris for 7(?) år siden (da jeg jobbet med mastergraden min), så vi begynner å kjenne byen sånn passe godt. Denne gangen bodde vi oppe i niende arrondisement (nordsiden av elven; klarer aldri å huske hva som er rive gauche og hva som er rive droit, så jeg går heller for nord/sør ;) ) i Rue La Fayette, og etter denne helgen har vi tre nye steder å putte i "Paris-databasen med ting å gjøre/steder å dra":
  • Rue Montorgueil. Jeg "oppdaget" denne gaten i sommer da jeg var i byen med Charlotte, og jeg ble så glad da jeg fant den igjen denne gangen (for i sommer var jeg selvsagt ikke smart nok til å skrive ned navnet på den)! Utrolig fin atmosfære, og masse koselige, små restauranter.

  • Baren i Hotel Banke: <3 gull <3 og nydelige cocktails (vet ingenting om selve hotellet, men digget stilen der - og baren :D ) 

  • Brasseriet Au Général La Fayette - beste maten og den søteste servitøren; vi kommer GARANTERT til å dra hit igjen neste gang vi er i byen!

...

Snaps from a perfect weekend <3 <3 <3


------------------------------------------

I skrivende stund sitter jeg på Bodø Lufthavn (ja, flyplassblogging er liksom det nye; dette er det tredje innlegget på rad som er blogget fra flyplass) med et stort skjerf rundt halsen (kjenner jeg begynner å få litt vondt i halsen - noe som bare ikke går, siden jeg skal holde 8 foredrag til denne uken :/) og "gruer" meg litt til jeg skal ut og fly Widerøe-propellfly til Narvik... Foredragene i Bodø i dag gikk ganske fint, selv om jeg følte jeg fikk litt bedre kontakt med fysikkelevene enn førsteklasse-naturfagselevene.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...