tirsdag 7. oktober 2014

A nobel day

God tirsdag fineste lesere, og happy nobel week <3
I går ble det jo annonsert at årets nobelpris i medisin går til to nordmenn - iiik, det er så fantastsik kult, syns jeg! Første gangen at nobelprisen i medisin går til noen  i Norge :) Og i dag annonseres årets vinnere av nobelprisen i fysikk - helt sikkert ikke til noen nordmenn, men det er stas med nobelpris uansett, da. 
I skrivende stund sitter jeg i Store Fysiske auditorium på Blindern, der det selvsagt skal livestreames fra Stockholm, og kunngjøringen av årets vinnere. Jeg får dessverre ikke med meg selve kunngjøringen, for jeg har PT-time på ELIXIA da, og oppdaget dessverre litt for sent at det kræsjet med offentliggjøringen...men men; jeg får med meg kaffe, mingling og et kort foredrag først - også klarer jeg nok å finne ut av hvem som fikk årets pris etter at jeg er ferdig med timen ;)

Gruer meg egentlig litt til PT-timen, forresten, har liksom vært så svimmel i det siste (også i dag), og det er jo ikke noe sånn kjempeutgangspunkt for hard trening :/ Får vel bare saste på at jeg føler meg bedre etterpå...



PS: HER er årets spekulasjoner rundt hvem som får nobelprisen i fysikk fra flinke Bjørn på Kollokvium - en vitenskapsblogg som jeg absolutt kan anbefale :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...