torsdag 21. august 2014

Favoritter på Blindern - anbefaling

God torsdag fineste! Denne ukens torsdagsanbefaling er egentlig en repost fra semesterstart i fjor, og året før der; nemlig mine favoritter på Blindern <3
Før jeg avslører hva de er så må jeg jo bare igjen ønske skikkelig velkommen (tilbake) til Universitetet, nå som den første forelesningsuken snart er over, og vi går inn i vanlig Blindern-modus.

Som den fysikeren jeg tross alt er så kommer jeg ikke unna å nevne, og vise frem, Fysikkbygget - det ligger jo ganske majestetisk der øverst på Fysikkbakken (og hvis jeg skal fortelle en hemmelighet så er utsikten fra toppen av taket, der bak solsikken på bildet, heeelt amazing - men ikke si at jeg sa det, for jeg tror ikke egentlig det er lov å gå opp der :P ). Men det er liksom ikke en egentlig anbefaling - mer som en kjærlighetserklæring ;)
Fysikkbygningen *elsk elsk* 


I tilfeldig rekkefølge så er mine favoritter Kaffebaren på UB (Universitetsbiblioteket/Georg Sverdrups hus - hovedbiblioteket, på en måte), RF-kjelleren (Realistforeningen sin kjeller, i Vilhelm Bjerknes hus), bokhandelen Akademika,og Realfagsbiblioteket <3

<3 UB Kaffebar: Her har de den aller aller beste kaffen på hele Blindern (i hele byen??), det er lyst og fint, og du kan sitte på en barkrakk i vinduet og titte på alle menneskene som går forbi - det er spesielt festlig å se på hvordan folk håndterer den merkelige lengden/dybden på trappetrinnene utenfor :P
Det må sies at det selges mye god kaffe på Blindern, men UB må nok være min favoritt.

Universitetsbiblioteket/UB/Georg Sverdrups hus

<3 Realfagsbiblioteket: Verdens beste bibliotek som holder til i Vilhelm Bjerknes hus (som Realistforeningen under her også gjør)! Her er det selvsagt alt man trenger av pensumbøker til matnat-studiene på Blindern (også hvis man trenger litt pensum som du kanskje skulle ha kunnet før du begynte på UiO ;) ), en helt fantastisk mengde populærvitenskapelige bøker, Lego og Playstation i Biørnehjørnet, masse gode arbeidsplasser, arrangementer som "Abels Tårn" (EKKO, NRK P2) og diverse populærvitenskapelige foredrag ila semesteret, og utrolig flinke og dedikerte mennesker på jobb :D
Realfagsbiblioteket kan selvsagt følges på Instagram, Twitter og Facebook ;)


<3 RF-kjellern: Som den realist jeg er, og tidligere meget aktiv i (realfags)studentmiljøet kan jeg ikke si noe annet enn RF-kjellern, selv om alle fakultetskjellerne er trivelige steder... Et perfekt sted å møte likesinnede på fredags kveld over en øl el. ;)

Vakreste engelen mellom Sophus Lies hus og Vilhelm Bjerknes' hus <3


<3 Akademika: Jeg eeelsker denne bokhandelen, og tar ofte turen innom på vei til eller fra Bunnpris (som man bare må elske å hate, selv om det ikke er helt det samme som da jeg begynte på Blindern og verdens aller sureste nordlending jobbet der xD ). Her fins alle mulige fantastiske fagbøker, og en lang hylle med populærvitenskap!



Håper dere liker tipsene mine, og at alle får et fantastisk semester!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...