tirsdag 27. mai 2014

#forskerliv


Jeg står jo midt oppi en litt kjip side av forskelivet om dagen, men heldigvis opplever jeg mye god støtte - både fra kjente og ukjente (syns det er helt utrolig at mennesker som egentlig er fremmede setter seg ned og skriver lange mailer til meg - det varmer så utrolig mye; dere aner ikke), og jeg må vel rett og slett bare "stå i det", selv om det er fryktelig tungt om dagen, og jeg egentlig helst bare vil legge meg og sove (evt gjøre hyggelige ting med hyggelige mennesker). Har jo bitt meg ekstra merke i enkelte kommentarer; feks en som sa at hvis noen virkelig går inn for å "ta deg" (og jeg er personlig ikke i tvil om at det er det som er motivasjonen her), og det verste de finner er jeg har gjort feil på sitering av meg selv, og dermed selvplagiert, så kan det ikke være såååå mye ille med meg...<3

Heldigvis er ikke forskerlivet for det meste som det jeg opplever akkurat nå; det består av veldig mye mer enn missunnelse og ufin oppførsel...noe jeg jo får et klart bevis på når jeg sjekker hashtaggen #forskeliv på Instagram. Sleng dere på med denne, da, vel- det er absolutt en økning i bruken av taggen, men jeg vil så gjerne se mange mange fler! Og det er selvsagt ikke feil å tagge med #forskerliv selv om man "bare" er student - vis forskelivet på laveregrad óg; vis livet på labben, frustrasjon over kode som ikke kompilerer, obliger som må jobbes med langt utover natten, spontane lesesalsfester osv osv ;)

En ekstra gratulasjon går forresten denne gangen til Cathrine Elisabeth Fagernes, som har disputert (forsvart doktoravhandlingen sin og fått PhD-graden) siden sist *missunnelig*!




3 kommentarer:

  1. Cathrine F @cathrineef27. mai 2014 kl. 23:33

    Tusen takk for gratulasjon:) Så snilt og hyggelig av deg! Veldig deilig, rart og utamæsjælopplevelse å ha disputert! Jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle bli voksen og disputere, men jammen ble det sånn. Gleder meg til å gratulere deg når din dag kommer. Stå på, stå for ditt og vær den du er:) #forskerliv

    SvarSlett
  2. #forskerliv er fin! Det er gøy å få innblikk i hva forskjerlivet går ut på :) Men som bachelorstudent føler jeg meg ikke helt hjemme der. Kaaaanskje jeg kan strekke meg til det når jeg er på master :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis du feks har labb syns jeg definitivt du kan bruke #forskerliv - men skjønner hvis du føler det blir "feil"...du må i alle fall gjøre det på master, da :D

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...