mandag 28. april 2014

Tenketorsdag på en TIRSDAG!

God mandag alle!
Her er jeg i gang med planlegging av denne uken, som jo på en måte blir kort - på Blindern i alle fall; for på torsdag settes nesen mot København og derfra videre mot Tokyo (OMG OMG OMG). Før den tid er det selvsagt litt forberedelser som skal gjøres; pakking, feks (kanskje jeg skal pakke UT av kofferten fra påsketuren til Cannes?), pluss at jeg MÅ få tatt litt sol så jeg ikke ser ut som et spøkelse, dessuten er det en del ting jeg har lyst til å lese meg opp på nå før vi drar - om Fukushima og området rundt, bla...

to av kjolene som skal ned i Japan-kofferten :)


Også er det jo litt "vanlig" jobb som må gjøres óg; det som står høyest på To Do-listen nå er "Tenketorsdag på en tirsdag", som foregår i Sophus Lies Auditorium på Blindern kl 16:15 i morgen :D
Her skal jeg snakke 15 minutter om hvorfor jeg elsker <3 kjernefysikk <3, før det blir diskusjoner og refleksjoner rundt det å formidle forskning (sånn utenom undervisning) - jeg mener jo det er superviktig at forskere jobber med formidling, for det er viktig for samfunnet å ha en mulighet til å forstå hva man driver med på universitetene, pluss at jeg mener at hvis du bli bedre på å formidle kan du bli en bedre forsker...
Jeg tror arrangementet er mest ment for masterstudenter, men jeg syns det er kjempekult hvis det skulle komme noen andre som er interessert i det med formidling, og som kanskje vil høre to korte populærvitenskapelige foredrag - ett av meg, og ett av Roger Antonsen. Har dessuten hørt rykter om at det blir pizza når vi er ferdige ;)


--------------------------------------

Jeg er forresten ekstremt sløv noen ganger; når jeg "bare er med" på tur, feks: Var sikker på at vi skulle være i Japan i en uke, og så skulle jeg bare sjekke når flyet vårt dro fordi mamma og jeg satt og snakket om dette i går, og da innser jeg at vi skal jo være borte i halvannen uke...heldigvis at jeg har verdens beste søster og mamma som kunne hive seg rundt og hjelpe meg med Alexandra de ekstra dagene når jeg er borte! Så, da er det altså bare 3 days to go, og forhåpentligvis får jeg ikke flere "overraskelser" før den tid ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...