fredag 28. februar 2014

Sunniva gjør lekser

God fredags kveld alle!
Ble rett og slett ganske "utslitt" etter fotograferingen med "Mamma" i dag, så da de hadde gått satt Alexandra og jeg oss i sengen hennes og leste den nye Snøhvit-boken jeg kjøpte til henne da jeg var på tur i går (det originale eventyret, med noen helt fantastisk nydelige illustrasjoner) - og så var klokken plutselig nærmere åtte og det var veldig klart for leggetid. Etter at Alexandra hadde lagt seg måtte jeg rett og slett bare slenge meg på sofaen, med gamle episoder av "Typen til" på det søte nettbrettet mitt.

En liten sneek peak på antrekket mitt på shooten med i dag - kunne jo ikke bli noe annet enn rosa roser :)


Forskerlivet går jo sin gang, og man kan ikke ta seg fri for lenge - og denne helgen har jeg to artikler jeg skal/må komme seg igjennom; Sunniva gjør lekser, altså :P


Hehe, jeg er egentlig veldig nøye på at det ikke heter lekser på universitetet - det er ett av mine, sikkert litt irriterende, oppheng; men det er vel bare noe med det at jeg har vært, og er, veldig stolt av å gå på universitetet, og det er et UNIVERSITET og ikke en SKOLE ;) Uansett, kall det hva du vil (eller, helst ikke kall noe man gjør ved universitetet for lekser...) - nå har jeg altså to retroartikler, fra slutten av 60-tallet å komme meg igjennom. Så. Tungt...
Snakket en del om det i Trondheim i går, å føle seg dum - og jeg har altså følt meg mye dum, etter at jeg begynte på universitetet for mer enn 10 år siden nå, og at det er mye både oppturer og nedturer.
Jeg føler meg kanskje ikke direkte dum når jeg sitter med akkurat disse artiklene, for de er jo tross alt i mitt eget fagfelt, om stoffer (uran-234) som jeg kan ganske mye om - er jo liksom my hood på nuklidekartet ;) Artiklene må jeg i alle fall igjennom, for å forhåpentligvis forstå mer av hva det er jeg sitter og ser på når jeg ser på mine egne uran-data, og disse artiklene handler om to eksperimenter som likner en god del på det jeg/vi her i Oslo har gjort, og det er dermed mye å lære her <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...