onsdag 11. desember 2013

Part of something bigger

I går var jeg stolt. Jeg følte det som om jeg har vært med og bidra til noe stort (selv om ikke jeg direkte har det, selvsagt). Jeg har nok ikke skjønt hvor stor del mange av forskerne ved UiO (og UiB) faktisk har tatt i jakten på Higgs...!

Selv om jeg egentlig absolutt ikke følte for å gjøre jobben som toasmaster i går, er jeg i ettertid veldig glad for at jeg gjorde det, for det tvang meg til å ta fokus vekk fra de triste tankene. Med fokus på Higgs, Nobelpris, fysikk, venner, godt samarbeid, og ikke minst www. (jakten på Higgs var faktisk grunnen til at www. ble startet utviklet - så sa i allefall såga ;) ), fikk jeg pause fra "sorgen"... Det var godt! (Fikk til og med spist tapas og drukket litt vin :D )
Hjelper alltid å fikse håret, ta på seg gulltopp og GULLSKO (kan jo ikke la være å pynte seg når det er Nobelpris-fest) <3<3<3





Av en eller annen grunn får jeg ikke til å laste opp den videoen jeg gjerne vil vise, om "Hva er Higgs og hvorfor er den så viktig?", med professor Alex Read ved UiO - som har vært tungt involvert som Higgs-jeger, men du kan se den HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...