tirsdag 13. august 2013

@sunnivarose - fortid og fremtid

God tirsdag alle sammen, tenk at to dager av den nye uken allerede nesten er over - hva skjer egentlig med tiden? ;)

I dag har jeg holdt foredrag for de nye fysikk-studentene; altså de som har begynt på FAM-studieprogrammet (Fysikk, Astronomi og Metrologi) - som jeg selv begynte på for, som nevnt i går, 10 år siden. Snakket litt om fag (stråling og kjernekraft), og en del om mine erfaringer rundt det å være student; om å stryke i fag, ikke være "flinkest i klassen" lenger, motgang - men hvordan det kan gå ganske greit tross alt (jeg er jo på Blindern fremdeles, og det er jo ikke fordi jeg er så innmari dum...tror jeg).


Måtte jo ta bilde av de nye studentene etter hvert som rant inn i Store Fysiske Auditorium. Legg spesielt merke til Kine og de to andre oppe i høyre hjørnet, som håpet å havne på bloggen - det ønsket oppfyller jeg selvsagt ;)

Etter foredraget kom en kjempesøt jente ned til meg og sa at hun ble så glad over å se at det også fantes feminine jenter (som i tillegg til fag er opptatt av hår og sminke og sko og sånn :P ) som holder på med realfag - og så ga hun meg en klem :D Sånne episoder varmer virkelig <3<3<3

Videre denne uken så skal jeg være med i Abels Tårn, som sendes fra Ølteltet/Festivalteltet på Fredrikkeplassen på Blindern (en slags "Ølteltet spessial" :P ) på torsdag klokken 17 - så kom kom:) Kom også veldig gjerne med spørsmål til oss i panelet - er det feks noe spesielt dere syns jeg burde svare på/prate om?
På fredag skal jeg visst "forsvare" MatNats ære ( :P ) mot SV og HF i "Trekamp" foran Villa Eika, klokken 14 ("Trekamp er ein kamp mellom dei tre største fakulteta (HF, SV, MN) der ein representant frå kvart fakultet forsvarer æra til fakultetet. Kampen går i runder, og rundene har ulike tema, som t.d. samfunnsrelevans, dannelse etc"), og på lørdag er det deadline for andreutkastet til artikkelen min om "Nuclear data for reactor physics" - det går unna...

...og her er noen glimt fra den siste uken på Instagram:

 sommeren er heldigvis ikke helt over; derfor deilig, casual style (sløyfe i håret, og alt) - klar for IKEA-ekspedisjon // "roseslottet" - elsker den kule kjøleskapspoesien fra TGR // søndagstur langs Frognerbekken med Alexandra <3

 var jo bare nødt til å dokumentere da jeg innså at jeg hadde tatt på meg lyserosa genser med glitter/paljetter på - liknende den jeg brukte da jeg begynte på UiO for nøyaktig 10 år siden :P // rosa ramme fra IKEA :) // sitter på Laundromat og drikker latte (selv om de ikke har H-melk :/), og leser om Rutherfords atommodell

fra prosessen med å bygge en borg av wallstickers på Alexandra sin vegg // Jo sin gamle RST-bok fikk være med på kaffebar til kaffebar-runde // denne notatboken kunne jeg ikke la være å kjøpe meg (fra TGR - de har sååå mye kult nå)

3 kommentarer:

  1. Fint levert Rose. Fortsett med det du gjør. Det er unødvendig å endre en eneste ingrediens.M

    SvarSlett
    Svar
    1. Supert! Da beholder jeg oppskriften slik den er ;)

      Slett
  2. Kommer denne Abels Tårn/Ølteltet Spesial på internett noe sted i nærheten av meg?

    Når det gjelder oppskriften, så kan du gjerne spe på med en ørliten dæsj mer kjernekraft/forskning. Men ellers alt bra altså. :)

    Arne.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...