onsdag 8. mai 2013

Thorium-mythbustersforedraget

Da har jeg knust noen myter - tror jeg...;)
Hovedbudskapet mitt er vel at jeg mener man må snakke om thorium som (kjernefysisk/kjernebrensel-) materiale, og ikke ikke blande det sammen med alle mulige reaktorkonsepter. Dessuten må vi holde oss til fakta og ikke glorifisere thorium, og nærmest gjøre det om til religion, for det tror jeg ikke det kommer noe godt ut av. 
Vi må klare å snakke pent om thorium uten at vi skal snakke stygt om uran og de reaktorene vi har i dag. Baksnakking er aldri hyggelig - eller løsningen på noe som helst! 


Søte Josefine (som tok disse bildene) skrev på Twitter: "vet ikke hva jeg er mest imponert over; foredraget eller skoene" ...haha



Etter foredraget hadde jeg en veldig spennende kaffedate hvor jeg ble spurt om å holde et foredrag til høsten...kan ikke si hva det er ennå, men jeg er kjempespent, og gleder meg allerede! (Gleder meg til jeg kan fortelle óg ;) )


Her er mythbustersslidesene mine, for de som er interessert ;)




















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...