fredag 12. april 2013

Selvkontroll...yes, please!



Uff! Jeg som har vært sååå flink nå, i en måned har jeg gjort akkurat som planlagt - altså holdt meg til et ganske strengt budsjett, hvor jeg har vært superflink til å tenke nøye igjennom hva jeg faktisk bruker penger på - og ikke gått på "shopping". Men i dag sprakk det...:/

Ikke sånn helt fullstendig krise, men jeg har kjøpt ting som jeg ikke egentlig "trengte", og ikke minst så har jeg brukt penger jeg ikke har - akkurat nå. Jepp, jeg har vært på min første Mastercard-shoppingtur :P (Heldigvis nå at pappa ikke skjønner noe av internett og blogging, for det betyr at han ikke ser dette innlegget; han ville nemlig antageligvis få hjertestans hvis han oppdaget at jeg har handlet på kreditt. Da tror han nemlig helt sikkert at jeg kommer til å havne på Luksusfellen og gå personlig konkurs...krisemaksimering FTW :P )

Det som skjedde var en kombinasjon av to ting:
For det første så fikk endelig somlet meg til å scanne skattekortet mitt i dag, og dermed sendt det til et par steder som skylder meg penger - og da innså jeg at det faktisk blir litt ekstra spillerom denne måneden ;) Hadde allikevel ikke tenkt at jeg av den grunn skal gå bananas med shopping.
Det andre som skjedde var at jeg fikk en full latte i fanget, slik at buksen min, armene mine og genseren min ble full av kaffe og melk :/ Så da syntes jeg selvsagt ganske synd på meg selv, og hadde liksom ikke  noe lyst til å bli kjempelenge på Blindern slik jeg egentlig hadde planer om.
Summen av disse to ble at jeg ruslet ned i Bogstadveien - og plukket opp en del ting på veien...(noe  av det var jo ting jeg "trengte", da)

Baderomsgulvet er rett og slett fryktelig kaldt, så jeg "trengte" definitivt en fresh rosa badematte foran speilet

Lys pudderrosa gardiner med hvitt mønster ble pent på soverommet :)
Søteste vaskekluten! Var vel strengt tatt av ting jeg ikke trengte - men den (de, siden det var to i pakken) gjør meg glad
Lys pudderrosa bukser kunne jeg sikkert overlevd uten...men de var sykt billige (salg, salg, salg), og passer perfekt, både mtp rosa-elsk og at de er lyse og vårlige (dumme snø, gå din vei!)
Papirvimpler kan man sikkert overleve uten, men de skal henge over sengen til Alexandra, og jeg tror det kommer til å bli veldig søtt og fint. Platser fantes ikke i hus, så dette trengte jeg - helt på ordentlig (i tillegg var de jo fryktelig søte)

Dette er vel et eksempel på noe av det jeg strengt tatt ikke trengte, da...men man må jo ha litt å pynte seg med og da ;) 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...