lørdag 9. mars 2013

Fri :D

Hei dere <3
Nå har jeg endelig en skikkelig fri/pause omtrent for første gang denne uken. Er det ikke bare innmari typisk at deadllines liksom har en lei tendens til å hope seg opp slik at absolutt alt kommer på én gang...? Sånn har det i alle fall vært for meg denne uken; kurs på Fornebu fra 8-19 hver dag, i tillegg til foredrag på IFI sin jentecamp på onsdag (gjett om jeg møtte mange søte jenter :) ) - som jeg ikke hadde hatt mulighet til å forberede skikkelig før denne uken, pluss ny kronikk i Aftenposten (kommer på trykk mandag eller tirsdag, tror jeg).
Så da måtte jeg jo bare ta kveldene til hjelp, og dra tilbake på kontoret når jeg var ferdig med kurset. Gjennomsnittlig søvnlengde denne uken har vel vært noe sånt som 5.5 timer, så i går sovnet jeg faktisk i sengen sammen med Alexandra, sånn ca halv ni, og sto ikke opp før nå litt før åtte - deilig :)

Kurset har jo vært sykt intenst, men UTROLIG BRA, og det er dette kurset som burde ha vært obligatorisk i PhD-utdannelsen, i stedet for etikk-kurset hvor i alle fall jeg ikke lærte noe etikk :/

Jaja, nå er det helg, og neste uke tror jeg blir litt roligere...eller det må det bli, for jeg er i alle fall nødt til å få bortimot åtte timer søvn per natt, og ikke fem :/ Håper jeg får instagrert litt mer igjen nå óg - denne uken ble det kun dette bildet av det nye Statoil-bygget på Fornebu, som var utsikten fra påauserommet på SIMULA. Ganske kult, syns jeg :)


2 kommentarer:

  1. Selvfølgelig er det viktig å kommunisere forskningen vår, men ser ikke helt hvordan dette kan erstatte behovet for etikk som en obligatorisk del av PhD-utdannelsen. Synd du ikke lærte noe etikk på etikk-kurset du tok, men kanskje det aller helst burde erstattes med et UTROLIG BRA etikk-kurs?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...