fredag 1. mars 2013

Communicating Scientific Research :D

Som jeg har nevt tidligere i dag, og i går, så hadde jeg min første innlevering i Communicating Scientific Research-kurset i går kveld - og det ble en sen kveld, siden jeg fikk beskjed litt sent om at jeg hadde fått plass på kurset.

Utfordringen på denne første innleveringen var å presentere forskningen min på ca 6,7 slides (det er jo nesten ingenting :/ ), og jeg valgte da å fokusere på hovedresultatet fra mastergraden/min første publiserte artikkel på doktorgraden; nemlig det at man kan bruke thorium-brensel i allerede eksisterende reaktorer, og at under visse forutsetninger kan man få en DRAMATISK reduksjon av radioaktivt avfall :D

Det ble som dere skjønner litt hastverksarbeid (beklager for eventuelle feil eller dårlige setninger - hadde bare ikke tid til å tenke på det i går :( ), men jeg deler slidesene her allikevel:





Så vidt jeg kan forstå (vi har jo ikke hatt noen forelesning ennå, så dette var vel mest som en skikkelig forberedelse til vi skal møtes på mandag), så er det veldig stort fokus på det visuelle, og bruk av bilder - og LITE skrift. Absolutt ikke noe jeg er uenig i her, og jeg har fra før av pleid å ha som en tommelfingerregel at jeg skal ha minst ett bilde per slide - men her tas det jo nesten ut i det "ekstreme"...tror det kan bli veldig bra, for å lære seg å bli kort og poengtert er jo gull (og jeg har dessuten en tendens til å prate litt mye; "legg på en krone så prater du for en tier", sier mamma om meg :P )

Nok om det, nå skal jeg løpe og møte Torkil og Tobias, vi skal gjøre en liten TeamTorkil-pub-til-pub på Blindern. 
GOD HELG, SØTESTE <3



2 kommentarer:

  1. Spennende! :)
    Lurer på om vi kommer til å få atomkraftverk i Norge noen gang!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, ja det er kjempespennende (og det er det jo helt uavhengig av om vi får kjernekraft i Norge eller ikke)!

      Må vel innrømme at jeg er ganske skeptisk til om det blir kjernekraft i Norge, men hvem vet...saken er jo den at vi klarer oss ganske bra med vannkraft, da ;)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...