fredag 28. desember 2012

Jeg skal på OPERABALL!


Jepp, overskriften sier vel det meste; i februar skal jeg på Operaball :D Å du, som jeg gleder meg!

Jeg har egentlig hatt lyst til å dra på Operaballet i årevis, men av en eller annen grunn har jeg aldri fått det til...men nå har jeg fått to billetter til ballet, så lørdag den 16. februar komme søteste Charlotte og jeg til å smette inn i ballkjolene våre, sette på oss tiaraer, dra på oss hansker, lesse på med smykker og fjær, og ikke minst, ta på oss masker - og så setter vi kursen mot Gamle Logen.
Være med? ;)


På Operballets egne hjemmesider står det blant annet:

På operaballet trenger du ikke være redd for å være overpyntet! Dette er anledningen for deg som elsker å pynte deg, kort sagt – jo mer glitter, jo mer stas! Både fjær og tiara er lov.

Operaballet har eksistert i over 20 år, med ca 500-800 gjester hvert år. Operaballet har mange trofaste gjester – men er etter vår mening fortsatt en uoppdaget juvel for mange av Oslos borgere.
Vi er en gruppe entusiaster som er glade i kultur, og ikke minst i å ta del i og kunne tilby andre helt unike og magiske opplevelser. Og en større opplevelse enn å få være med på Operaballets Maskerade og fakkeltog sammen med hundrevis av andre feststemte og festglade mennesker, akkompagnert av Rådhusets klokkespill, ridende politi, flammeslukere, narrer, Oslo Symfoniorkester, boblevann, søte fristelser og konserter i hver krik og hyggelige nye bekjentskaper i hver krok, skal man vel lete lenge etter… Og er man glad i flotte danser og fantastiske kostymer er det bare å sette seg ned å nyte utsikten – eller selv ta del i dansen og konkurransen om “beste kostyme”. 


For to "gamle" ballettdansere (Charlotte og meg, altså ;) ), som elsket de årlige danseforestillingene hvor vi fikk ta på oss tyllkjoler og tåspissko, og danse og drømme oss bort, så er jo dette intet mindre enn himmelen!

Siden det er maskeradeball er jeg nå også på utkikk etter den perfekte masken. Jeg har allerede investert i én, som jeg impulskjøpte med én gang jeg fikk vite at jeg skulle dra, før jeg skjønte at det faktisk fins et visst utvalg av masker rundt omkring om dagen. Så vi får se hva det blir, og jeg lover å holde dere oppdatert :D

Jeg gleder meg faktisk så masse at jeg allerede har gjort en liten minitest på hva jeg kan gjøre med hår og sminke. Dette er jo bare gjort på 5 minutter på badet hjemme hos mamma og pappa, men jeg syns det viser at det fins et potensiale for noe som kan bli bra; håret må bare bli mye høyere, det må krølles i skikkelige korketrekkere bak og pudres ganske så hvitt (note to self: kjøpe hvitt pudder). Når det gjelder sminken så er jeg selvsagt alt for "brun" her - huden må også sminkes hvit, også blir det lyserosa roser i kinnene. Skjønnhetsflekken ble jeg ganske fornøyd med, og satser på å ha den på samme sted som på dette bildet :)
Den ekstremt lekre morgenkåpen tror jeg dog jeg dropper :P



Hairspiration ;)







Jeg har ikke vært på ball siden før Alexandra ble født, tror faktisk siste gangen var 150-årsjubileumsballet til Realistforeningen i 2009...så jeg er veldig veldig klar for ball i februar! Litt usikker på hva jeg skal gjøre med klær, men jeg tror det blir denne "gamle" kjolen som jeg hadde på meg i bryllupet til Charlotte :)








1 kommentar:

  1. Oi jeez *meltdown* det at så utrolig fin. Heldig du er med operaballet. Har alltid ønsket meg å komme dit men aldri kommet så langt. Barokk rocks. Kan dessverre ikke bidra med klær der men om du har kalde fingre når du kommer ut så er kanskje vottene ferdig strikket. Er godt i gang :-))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...