mandag 11. juni 2012

Sliten...(bilder fra helgen)

Hei skjønne blogglesere <3
Må bare innrømme at jeg er SLITEN nå; tror det er en kombinasjon av en uke Work har Play hard (siste eksperiment før sommeren, med tilhørende kveldsvakter pluss sosialisering på kveldene med internasjonale kolleger/venner) som ble avsluttet med et veldig vellykket middagsbesøk på lørdag.  Det var Salma-sashimi, lammecarré, limeostekake, vin, drinker og kos :D ...og lite søvn siden Alexandra bestemte seg for å komme og sove sammen med Markus og meg da klokken var 4 (vanligvis er dette ikke lov, men da hun kom inn hadde jeg bare sovet  underkant av to timer, og var dermed klar for det som var mest behagelig der og da - altså å sove videre uten å stå opp). Fikk heldigvis kompensert en del med å sove fra halv syv til halv ni, etter at Alexandra hadde lagt seg for kvelden i går, men jeg merker i dag at jeg fortsatt ikke er helt på nett...:/
Dessverre må jeg nesten bare ignorere slitenheten, siden det er en uke med mye som skjer, og mye som ikke kan utsettes...bla. må jeg få  til de nye simuleringene nå mens veileder Jon er her (han drar på onsdag, og ingen av oss forstår feilmeldingene programmet sender oss - og Jon har laget programmet, liksom :P), jeg skal ha kveldsvakt på eksperimentet i morgen, jeg må forberede meg til Kunnskapstørst på lørdag, og navnefest for lille, lange, søte Arian på lørdag (før Kunnskapstørst), i tillegg til alt det vanlige selvsagt ;)


Men, altså, jeg må vise noen bilder fra lørdagen og forberedelsene til denne: Jeg blir jo så utrolig fornøyd med meg selv når jeg klarer å lage kake (dette er som dere vet virkelig ikke det området hvor jeg har best selvtillit), og denne limeostekaken med sjokoladebunn ble jo ganske fresh, om jeg kan si det selv ;)



Ganske fornøyd med bordet også, med opptil flere detaljer fra Nille, av alle steder :P




Her kommer bildene som skal bevise at jeg laget kaken (eller, jeg er jo ikke selv med på noen av bildene, men kaken ble ihvertfall tydeligvis laget hjemme hos oss - og det var meg altså, jeg lover).





Mens jeg laget kake fikk jeg også hevet inn litt laks og grønnsaker - vi snakker multi tasking, ikke sant ;) 


Jeg var egentlig litt redd for gelatin - et eller annet med det som virker så "avansert", men jeg må nok innse at jeg begynner å ha tilegnet meg gelatinskillz, både nå med ostekake, og tidligere med panna cotta. Gelatin ser  og kjennes  dog merkelig ut...



Litt usikker på hva jeg prøver å føre bildebevis for her; jeg klarer å måle opp vann i dl-målet jeg arvet etter farmor, som nå ikke har noen hank lenger, men som altså fremdeles virker? Eller så er jo sukrinmelisen fryktelig søt og rosa, så den er jo nesten verdt et bilde i seg selv :)


Deilig deilig sammenpisket Philadelphia, seterrømme og sukrinmelis - tror jeg kunne spist ganske mye av denne bollen :P



Og der er kaken nesten klar for å settes i kjøleskapet og godgjøre seg der, slik at den ble klar til lørdagen :D



- Sunniva






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...