mandag 2. april 2012

En strålende dag!

Hei <3

Nå står vi helt på farten til London, og jeg bare vet at dette blir en strålende <3  dag! Og ikke fordi det er deilig sol ute (som selvsagt er veldig positivt) men, altså, jeg skal jo ut og fly - 2 ganger ca 1 time, det blir ekstra strålende det xD


Men hvor mye, egentlig? Ikke så mye at det er noe som helst å tenke over, men nok til at flypersonell faktisk er regnet som "yrkesutsatte" når det kommer til ioniserende stråling, akkurat som jeg også er "yrkesutsatt",  og jo høyere opp du flyr, jo mer stråling er det :P De gamle Concorde-flyene fløy en del høyere enn de vanlige ruteflyene vi har i dag, og de målte faktisk dosenivået i flyet slik at de kunne gå litt lavere hvis det ble "for mye"...
Ganske kult :)))

Nå skal jeg bare pakke siste rest, og ordne meg. Så våkner nok Alexandra, og jeg må innrømme at jeg kjenner litt på den følelsen av å "forlate" henne...Jeg vet hun kommer til å få det kjempefint hos Bestemor og Farfar, men det er jo første gangen vi er borte begge to på denne måten. Jaja, det er en første gang for alt her i livet :P

Snakkes senere!
-S

1 kommentar:

  1. Hei Sunniva,
    Artig blogg du har - vi har nok godt av å bli utfordret på våre stereotypier av rosabloggere og "nerder". Jeg linket til bloggen din på min nyoppstartede mittmasterliv.wordpress.com. Sidne jeg skal skrive master om forskerblogger - var det særlig aktuelt. God tur til London - jeg skal til Milano. Mvh Solveig Espeland Ertresvaag

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...