mandag 30. januar 2012

Science addicted

Jeg bare elsker forskning og vitenskap og universitetet og alt rundt det <3 Ingen skal få meg vekk fra forskningen eller forskningsformidlingen;)

At det går an å si at man hater "sånne som meg" basert på en liten, hyggelig sofaprat om kald fusjon er jo noe spesielt; heldigvis har jeg bare blitt mer motivert til å jobbe hardt - Scince Addicted FTW :P

Men, altså, jeg må jo bare ha en av verdens aller beste jobber, eller hva? Jeg får lov til å holde på med "hobbyen min", være kreativ, skeptisk, styrer ukedagene mine stort sett helt selv, jeg får reise, og ikke minst: jeg får lov til å formidle det jeg brenner for, og jeg syns forskningsformidling virkelig er en av universitetets viktige oppgaver! Derfor stikker jeg hodet frem, og jeg kommer til å fortsette å gjøre det :D (Jeg er jo kanskje ikke den man ser for seg som den typiske kvinnelige forsker heller, og til og med dét kan vel virke provoserende for enkelte...)




Vi må ikke glemme fineste Knatten sitt fantastiske innlegg om hvorfor <3 vitenskap <3 er så fett; det er liksom ikke bare å si at noe funker, også skal alle andre "tro" på det - sånn fungerer  det bare ikke. Og hvis man gjør et eksperiment som gir veldig spesielle og kule resultater så mååå man jo dele detaljene med resten av vitenskapsverden slik at de kan få ta del i moroa ;)

Heldigvis har jeg veldig mange
skjønne lesere <3<3<3 1000 kyss og klemmer til dere

4 kommentarer:

  1. Forskningsformidling er faktisk utrolig, utrolig viktig. Dagens blogginnlegg er dedikert til deg, forresten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig!
      Så utrolig koselig blogginnlegg da - og likte videoen deres, og ikke minst labfrakken din, veldig godt :D

      Slett
  2. Sunniva, Du er fantastisk! :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...