torsdag 22. desember 2011

113-årsjubileum!

Gratulerer med (gårs)dagen alle kjære og søte lesere: i går var det akkurat 113 år siden den FABELAKTIGE Marie Curie og hennes mann, Pierre (bare eeelsker det når franskmenn har sånne klisjé-navn, altså, *fniis* ;) ) oppdaget grunnstoffet Radium <3



(Og hvorfor skrev jeg ikke dette i går? Jo fordi alt bare var stress, og jeg måtte jobbe alt jeg hadde med veileder Jon i Paris, også var jeg ikke hjemme før klokken halv ett på natten og da var liksom ikke Markus, eller jeg, så keen på at jeg skulle sette meg ned å blogge...)
Er ikke det bare fantastisk?  Jon, som i går morgen ikke var helt i hundre, ble faktisk ca 10 hakk gladere da jeg  fortalte ham dette :)



Måtte bare dele det med dere, jeg xD

Førjulsklem fra Sunniva – som har dårlig samvittighet for at det har blitt så lite blogging i det siste, men det har bare vært fryktelig hektisk før jul, og nå er jeg bare glad for at det ikke var streik i Paris (som påvirket meg, ihvertfall) og at jeg kom meg hjem til jul <3 <3 <3 

PS: Madame Curie er min store heltinne, som jeg gjerne skulle ha møtt!
PPS: Er det ikke nesten litt komisk, eller ihvertfall skjebnens ironi, at Pierre Curie døde i en trafikkulykke? Altså, han jobbet med radioaktivitet på en måte som aldri i verden ville vært tillatt i dag, fordi det vil være ansett som altfor farlig - allikevel, det er skummelt å bevege seg i trafikken...;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...